here becomes elsewhere |
About |
← |
→ |
Pheobe Riley Law [she/her, UK] |
Machine Equities Reimagining kinship with machines |
IG web soundcloud bandcamp | Installation: Sound, film and text, 2023 |
[EN]Pheobe Riley Law [UK, 1997] is an artist working across different mediums including sound, film, installation and performance. Her work often re-evaluates the use and meaning of functional spaces, questioning aspects of human activity through both division and borders. She explores the transformation of recorded and live sound, movement, fabric and digital film. Recent work includes: Oh O Salinity at Humber Street Gallery, Hull Arts Research and Initiative centre,(Hull), The Hancock Museum, 36 Lime Street Gallery (Newcastle). Emerging Artist Installation at Delaval Hall (Northumberland). Residency and tour with Making tracks at Cove park (Scotland). Herd (Newcastle University) and further works at The Baltic, Hatton Gallery New- castle, The Republic Gallery (Blythe), Spikersuppa Lydgalleri (Oslo), Funen Art Academy Odense (Denmark), LevelOne Gallery Hamburg (Germa- ny), Paradise Air (Japan), Detroit Gallery (Stock- holm), Iklectik (London), Cafe Oto (London) & the Coachhouse (Brighton) and sound / score based performances at Ftarri (Tokyo), for BBC Radio 3, Pheobe holds a BA (Hons) degree in Fine Art from Newcastle University, UK. [IT]Pheobe Riley Law (Regno Unito 1997) è un'artista che lavora attraverso diversi mezzi tra cui suono, film, installazione e performance. Il suo lavoro spesso rivaluta l'uso e il significato degli spazi funzionali, mettendo in discussione aspetti dell'attività umana attraverso la divisione e i confini. Il suo lavoro esplora la trasformazione del suono registrato e dal vivo, del movimento, del tessuto e del film digitale. Il lavoro recente include Oh O Salinity alla Humber Street Gallery, Hull Arts Research and Initiative center, (Hull), The Hancock Museum, 36 Lime Street Gallery (Newcastle). Installazione di artisti emergenti presso Delaval Hall (Northumberland). Residenza e tournée con Making tracks a Cove park (Scozia). Herd (Newcastle University) e altri lavori presso The Baltic, Hatton Gallery Newcastle, The Republic Gallery (Blythe), Spikersuppa Lydgalleri (Oslo), Funen Art Academy Odense (Danimarca), LevelOne Gallery Hamburg (Germania), Paradise Air (Giappone), Detroit Gallery (Stoccolma), Iklectik (Londra), Cafe Oto (Londra) & the Coachhouse (Brighton) e spettacoli basati su suoni/partiture a Ftarri (Tokyo), per BBC Radio 3, Pheobe ha conseguito una laurea con lode in Belle Arti presso l'Università di Newcastle, nel Regno Unito. |
[EN] Machine Equities is a sound-focused performance installation, featuring various ear-worm QR codes placed around Fabrica. It explores machine technologies as collaborators; our relationship with them, other ways to consider their aesthetic value, potential rights and future narratives. The piece unfolds through symbiosis / mimesis, exposing an otherworld of sonic interactions often ignored in the present and objectified in designing futures. As we filter out the sounds of machines, we learn to find them irritating or eventually forget they are there. By sounding alongside machines we can consider their agency and how we might, through a perceptual shift, find hoovers sonically enjoyable, or air conditioning as comforting as our own humming. Can we and should we begin to develop sonic landscapes with equity for machines and their AI controllers? Human / machine Pheobe Riley law / Film by 2000 auto-mower Thanks to: Performers include Lily McCraith, Stefano Dealessandri, Bianca Marchesan, Meli Berney, Nabila Ernada, Julia Gallo, Karolina Wojtas, Liu Baoyu, Alberto Papparotto, Ricardo Androni, Jelle Peter Van Bouwhorst, Coco Allred, Sophie Shely and Josef Paul. Writers include: Jez riley french, GPT, Celia Bickerseth, Roman Vaughan Williams, Richard Reeman, Martin Riley, Tam Lines, Rachel Elizabeth Hancock, Simon James, Gen Mungo, Will Dixon, Cj Pitcher, Charlotte Dawson, Maisie wills, Millie Player, Simon James, Zamal, Jesse Howarth, Mitsuko and Fumi. Thanks to those who shared their time and support: Jez riley French, Vanessa De Michelis, Carlos Casas, Theresa Wong, Simone Da Ros, Marta Celso, Daniela Mesina. [IT]Machine Equities è un’installazione performativa incentrata sul suono. Dei QR code riproducono tra i suoni di Fabrica alcuni »earworms«, quei motivetti che non riusciamo a toglierci dalla mente. Il progetto ha l’obiettivo di instaurare un rapporto collaborativo con le tecnologie e le macchine, per dare voce ai loro potenziali diritti, riconsiderare il loro valore estetico e le loro prospettive future. Viene presentato un mondo di interazioni sonore che oggi spesso ignoriamo ma che sarà parte integrante della progettazione futura. Se cambiassimo punto di vista nel considerare le relazioni che intercorrono tra i suoni che produciamo e quelli che producono le macchine, potremmo riscoprire sonorità piacevoli, anche nel rumore dell’aria condizionata. È possibile sviluppare ambienti sonori e rispettare i suoni delle macchine e dei controller AI?
|
An exhibition about other worlds | Otherworlding — AW22/23 Semester Program | Contact | Imprint |