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Nabila Ernada [ID] |
The Foot Guru |
IG web | Video game and installation, 2023 |
[EN]Nabila Ernada [1996] is an Indonesian researcher, writer and artist based in Jakarta. Working across new media, sound and installation art, she explores the intersection of humans, technology and mysticism. She holds a Bachelor of Social Sciences / Arts in Media Studies from Universitas Indonesia and Deakin University. [IT]Nabila Ernada [1996] è una ricercatrice, scrittrice e artista indonesiana con sede a Jakarta. Lavorando attraverso i nuovi media, il suono e l'arte dell'installazione, esplora l'intersezione tra umani, tecnologia e misticismo. Ha conseguito un Bachelor of Social Sciences/Arts in Media Studies presso la Universitas Indonesia e la Deakin University. |
[EN]»The Foot Guru« is a multimedia installation that centres on the esoteric and spiritual impulse on technology and our humanly desire to achieve a state of wellness. Through an interactive video game inspired by internet cultures and localized occult beliefs, visitors discover a surreal »digital and real world« consultation journey to discover themselves and heal. Taking references from digital wellness applications, online tarot services and shaman visitations, the Foot Guru is brought to life through collaborative design of the artist and AI. In the end, the installation is not to contest the growing ability of technology and how much it can push us further into the pool of society’s doom, but instead to show a humorous picturization of new capitalism: that it’s only human to heal and be seen, however today, it's going to cost you money. Thanks to: Abednego Sigit Kurniawan, Fauzan Luthantyo [IT]»The Foot Guru« è un’installazione multimediale incentrata sull’impulso esoterico e spirituale verso la tecnologia e sul desiderio umano di raggiungere uno stato di benessere. Attraverso un videogioco interattivo ispirato alle culture dell’ Internet e alle credenze occulte, i visitatori intraprendono un viaggio surreale nel «mondo digitale e reale» per scoprire se stessi e guarire dai propri mali. Linstallazione non vuole criticare il progresso tecnologico, nè considerarlo come un elemento che definisce i destini sociali. Piuttosto vuole mostrare una raffigurazione umoristica del nuovo capitalismo, in cui anche le necessità tutte umane di benessere e guarigione, oggi hanno un costo. Grazie a: Abednego Sigit Kurniawan, Fauzan Luthantyo |
An exhibition about other worlds | Otherworlding — AW22/23 Semester Program | Contact | Imprint |